Overlegvorm binnen de woning

Elke 1e dinsdag van de maand hebben we groepsoverleg. Hierin wordt gesproken hoe heet gaat op de woning. Zowel in het team als met de cliënt. Als we ergens tegen aanlopen waarvan we denken dat we het in het team moeten overleggen wordt dit opgeschreven voor het groepsgesprek. We hebben een vaste notulisten die van deze punten een agenda maakt voor het groepsoverleg en van het overleg weer een notulen maakt. Er komen elke keer een aantal punten terug zoals het bewonersrondje van Zonnedauw 6 en het rondje van Zonnedauw 8. Wanneer de notulisten om wat voor reden dan ook afwezig is wordt deze taak over genomen door een andere collega.
Elke maand is een andere collega voorzitter, hier wordt in het begin van het jaar een roostertje voor gemaakt.
Het groepsoverleg is elke maand behalve in augustus omdat dit de vakantie periode is. Het is dan erg druk op de woning omdat er collega’s op vakantie zijn en we veel met inval werken. En de cliënten hebben dan ook vaak vakantie.
Ook komen er in de vergadering wel eens gasten zoals bijvoorbeeld iemand die uitleg komt geven over iets of scholing komt geven. Dit is wel eens lastig omdat we maar 2 uur per vergadering krijgen en dan wil het nog wel eens voorkomen dat de vergadering uitloopt. Het komt ook wel eens voor dat we zoveel punten hebben dat we van te voren, met toestemming van ons hoofd, de vergadering een uur eerder laten beginnen zodat we zeker weten dat we alles kunnen bespreken.
Bij het groepsoverleg zijn alle collega’s aanwezig, de cliënt coördinator, hoofd wonen en eventuele gasten (zoals bijvoorbeeld de logopediste die iets komt uitleggen).
Aan het eind van de vergadering wordt er nog een rondvraag gehouden om ervoor te zorgen dat iedereen de mogelijkheid krijgt om nog wat te zeggen of te vragen.